Thursday, November 7, 2013

Bunga Ros ke Bunga Kantan?

Semasa pertama kali menerima tempahan kek perkahwinan, perasaannya bercampur-campur. Seronoknya dapat tempahan. Takutnya ni kali pertama buat kek untuk orang lain ni. Hari dulu tu boleh lah berani buat kek kawin untuk adik-beradik. Nak bunga buttercream?? Alamak!! Boleh buat ke ni? Saya sendiri memasak kek. Bila dah sejuk, saya sendiri melapis kek tersebut dan saya sendiri membancuh 'buttercream'. Saya jugalah yang menyalutkan kek tersebut dengan buttercream. Kini tiba giliran isteri untuk menyediakan hiasan bunga buttercream. "Abang bancuhkan warna biru ye, lepas tu saya buatkan bunga" Selepas siap bunga-bunganya isteri memberi arahan,"Ok dah siap bunga ni. Abang tolong pasangkan kat atas kek" "Mmmm... Ni bunga ros ke bunga kantan? Tak nampak macam bunga ros pun...." Komen ikhlas dan jujur tu laju saja saya ungkapkan. Akibatnya merajuk 3 hari 3 malam... Silap lah kau komen macam tu kannn...

No comments:

Post a Comment